Tässä FIBS Webinarissa kuulet
- FIBSin uusimman kyselyn tulokset
- ajankohtaisen asiantuntijakatsauksen vastuullisen markkinoinnin nykytilaan eri muutosvoimien näkökulmasta
- konkreettisia vinkkejä ja esimerkkejä vastuullisesta markkinoinnista sekä vastuullisuudella erottautumisesta jatkuvasti muuttuvassa maailmassa
Maailmaamme ravisuttelevat merkittävät muutokset, jotka ovat haastaneet käsityksen siitä, mitä vastuullinen markkinointi oikeastaan tarkoittaa.
Samalla kun markkinoijat joutuvat kohtaamaan täysin uusia digitalisaation mukanaan tuomia vastuullisuushaasteita, maapallon ekologisen kantokyvyn ylittyminen on kyseenalaistanut perinteisen kulutuskeskeisen tavan markkinoida tuotteita ja palveluita. Lisäksi maailma on kohdannut modernille ajalle ennennäkemättömän pandemian, jonka vaikutukset ulottuvat kaikkeen liiketoimintaan.
Näistä lähtökohdista, keskellä kevään koronapandemiaa, FIBS ja Marketing Finland halusivat selvittää suomalaisyritysten vastuullisuusviestinnän tilaa, kuten: miksi yritykset panostavat vastuullisuusviestintään, mitä vastuullisuusteemoja markkinoinnissa nostetaan esiin ja miten yritykset näkevät markkinoinnin roolin yleisesti ottaen sekä oman vastuunsa kestävän kuluttamisen edistäjänä.
Tule mukaan kuulemaan kyselyn avaintulokset ja samalla alan asiantuntijoiden näkemyksiä tulevaisuuden markkinoinnista ja keinoista erottautua vastuullisuudella, kun vastuullisuudesta on tullut markkinoinnin valtavirtaa.
Puhujavieraina mm. Elina Kiiski-Kataja, Ellun Kanoista sekä Petteri Lillberg Demos Helsingiltä ja ja Riku Mattila Milttonilta. Kansainvälisenä puhujavieraana Stavros Tzavidas Bain & Companylta.
Ohjelma
9.30 Tilaisuuden avaus ja Vastuullinen markkinointi -kyselyn esittely
Miira Kokkonen, tapahtumatuottaja, FIBS
Tuplarytmihäiriön maailma haastaa yritykset ja vastuullisuuden
Elina Kiiski-Kataja, Ellun Kanat
Viherpesua, vastuullisuusmössöä vai visio tulevaisuudesta – miksi kestävä markkinointi on paras tie yrityksen arvonnousuun?
Petteri Lillberg, Demos Helsinki & Riku Mattila, Miltton
Insights on how to shift consumer diets towards healthier and more sustainable options
Stavros Tzavidas, Bain & Company
11.00 Tilaisuus päättyy
Kenelle
Markkinointi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtajille, -päälliköille sekä -asiantuntijoille, jotka haluavat olla vastuullisen markkinoinnin edelläkävijöitä.
Puhujat
Elina Kiiski-Kataja on Ellun Kanojen tutkimusjohtaja ja ennakoinnin osaaja, jolla on takana pitkä ura Sitrassa megatrendien ja tulevaisuustyön parissa. Ellun Kanoissa Elina pohtii muun muassa sellaisia asioita, mitä jokaisen yrityksen pitäisi tietää tulevaisuudesta.
Petteri Lillberg ja Riku Mattila ovat uutuuskirjan Kestävä markkinointi – ilmastonmuutosopas brändeille (Alma Talent 2020) kirjoittajia. Petteri on Demos Helsingin vanhempi konsultti, jolla on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnista ja brändinrakentamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Riku työskentelee Milttonilla Communication Strategistina.
Osallistumismaksut
Tilaisuus sisältyy FIBSin jäsenmaksuun
Lisätietoja
Miira Kokkonen, tapahtumatuottaja, FIBS
044 367 3632, fibs(at)fibsry.fi