Tässä FIBS Practice -tilaisuudessa
- Opit tunnistamaan D&I-viestinnän tärkeyden eri sidosryhmien näkökulmista
- Saat vinkkejä ja työkaluja D&I:stä viestimiseen osana
- Voit vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia muiden vastuullisuus- ja viestintäasiantuntijoiden kanssa
- Kuulet inspiroivan yritysesimerkin D&I:stä viestimisestä
Yrityksen diversiteetti- ja inkluusiotyö ja sen nykytila kiinnostavat yhä useampaa sidosryhmää. Esimerkiksi työnhakijat ilmoittavat työantajan suhtautumisen diversiteettiin ja inkluusioon (D&I) tärkeäksi valintakriteeriksi, kun he valitsevat työnantajaa.
Yritysten kannattaakin huomioida, että suhtautuminen diversiteettiin ja inkluusioon vaikuttaa enenevässä määrin työnantajamielikuvaan. Myös asiakkaat vaativat palveluntarjoajiltaan tietoa diversiteetistä tarjouskilpailuissa. Lisäksi pääomasijoittajat ja rahoittajat arvioivat organisaatioiden diversiteetin tilaa määritellessään organisaation arvoa.
Pelkkä fakta ei kuitenkaan riitä. Se, miten organisaatio viestii diversiteetistä ja inkluusiosta, kertoo organisaation sitoutumisesta ja osaamisen tasosta. Jos faktoista viestitään ilman inklusiivisuuden huomioimista viestinnässä, ei viesti ole vakuuttava.
Viestintää organisaatiossa tapahtuu koko ajan, ja tilaisuuksia viestiä organisaation D&I työstä ja tasosta on lukemattomia. Viestintää kannattaa pohtia ja kehittää D&I-näkökulmasta.
Itsestään selviä paikkoja, joissa D&I:stä tulee viestiä, ovat vastuullisuusraportti ja organisaation eettiset toimintaohjeet. Yhtä tärkeitä ovat myös jokapäiväinen viestintä kollegoiden kesken sekä sisäinen ja ulkoinen viestintä: markkinointi, myynti ja solmitut sopimukset, nettisivut ja somekeskustelut. D&I onkin yksi keskinen osa organisaation vastuullisuusviestintää.
Tule mukaan poimimaan vinkit, miten voitte tehdä entistäkin vaikuttavampaa D&I-viestintää!
Puhujat
- Jonna Louvrier, toimitusjohtaja, Includia Leadership
- Riikka Rantakari, toimitusjohtaja, FitComm
- Ari Ahola, Senior Marketing Manager, Fazer Leipomot
- Hannele Soininen, HR Business Partner, Skanska
Tilaisuuden alustajana toimii FIBSin johtava asiantuntija Veera Iija
Kenelle
- Viestinnän asiantuntijat, vastuullisuusviestinnän asiantuntijat, työelämän diversiteetistä ja inkluusiosta kiinnostuneet
- Max 2 hlöä / organisaatio
Osallistumismaksut
Tilaisuus sisältyy FIBS Pro -palveluun
Lisätietoja
FIBSin tiimi, 040 865 1285, fibs@fibsry.fi
FIBS pidättää oikeuden muutoksiin