Tässä FIBS Practice -tilaisuudessa
- saat kokonaiskuvan maailman ympäristön tilasta ja siitä, miten se linkittyy yritystoimintaan
- kuulet inspiroivia esimerkkejä yrityksistä, jotka ovat onnistuneet viestimään menestyksekkäästi ympäristötyöstään
- pääset harjoittelemaan ja hiomaan yrityksenne ympäristötoimintaan liittyviä viestejä
Ilmastonmuutos ja muut ympäristöhaasteet vaikuttavat vahvasti yritysten toimintaan, ja myös viestinnän ammattilaisten on tunnistettava vaikutusten syyt ja seuraukset. Ympäristökysymykset ovat muiden vastuullisuusteemojen ohella entistä tärkeämpi osa brändin rakennusta ja kaikkien yritysvastuun edelläkävijäyritysten viestintää ja markkinointia.
Ympäristön tilaan syvennytään Suomen ympäristökeskuksen Riku Lumiaron johdolla. Tämän lisäksi kuulet yritysesimerkkejä onnistuneesta ympäristöviestinnästä ja pääset tekemään kriisi- ja ympäristöviestinnän harjoituksia.
Kenelle
- Valmennus on suunnattu erityisesti ja ensisijaisesti suurten yritysten viestinnän asiantuntijoille, päälliköille ja johtajille
- Tilaisuuteen voi osallistua max. 2 henkilöä / yritys
Ohjelma
8.30 Ilmoittautuminen & verkostoitumista aamupalan lomassa
9.00 Tilaisuuden avaus
Angelina Kuokkanen, ympäristövastuukoordinaattori, FIBS
Biodiversiteetti- ja ilmastokriisi – missä mennään Suomen osalta?
Riku Lumiaro, biodiversiteetti- ja viestintäasiantuntija, SYKE
Miksi yrityksen on tärkeää viestiä vastuullisuudestaan ja ympäristöteoistaan?
Timo Lehesvirta, johtaja, kansainväliset metsäasiat, UPM
Matti Kalervo, vastuullisuusjohtaja, K-ryhmä
Ryhmätyöskentelyä
12.00 Tilaisuus päättyy
Puhujat
Suomen ympäristökeskus SYKEn biodiversiteetti- ja viestintäasiantuntija Riku Lumiaro on toiminut useissa valtion tutkimuslaitoksissa tutkimus-, kehitys- ja viestintätehtävissä. SYKE on valtion tutkimus- ja asiantuntijalaitos, joka tarjoaa yhteiskunnan kestävän kehityksen kannalta tarpeellista tietoa ja monitieteistä osaamista.
Timo Lehesvirta toimii metsäyhtiö UPM:n kansainvälisistä metsäasioista vastaavana johtajana. Hän on työskennellyt pitkään puunhankinnan ja metsätalouden kestävyyteen keskittyvissä kansainvälisissä kehittämistehtävissä.
Matti Kalervo on K-ryhmän vastuullisuusjohtaja ja hän on tehnyt töitä vastuullisuuden edistämiseksi jo pitkään. Hänellä on laaja näkemys globaalin hankinnan ja ympäristötyön vastuullisuushaasteista, sillä hän vastaa sekä Keskon vastuullisuustoiminnoista että tuotetutkimuksesta. Konkreettisena tekona luonnon monimuotoisuuden edistämiseksi K-ryhmä aloitti vuonna 2017 K-Kalapolut-yhteistyön ympäristöjärjestö WWF:n kanssa.
Osallistumismaksut
Tilaisuus sisältyy FIBSin jäsenmaksuun
Lisätietoja
Angelina Kuokkanen, angelina.kuokkanen(at)fibsry.fi