Tässä FIBS Webinaarissa
- opit tiedostamaan asiakkaiden odotukset datapalveluiden tuottajille
- kuulet, miksi lasten digitaalisten oikeuksien turvaaminen on yrityksille tärkeää
- saat vinkkejä, mitä yritykset voivat konkreettisesti tehdä lasten digioikeuksien turvaamiseksi
Datan hyödyntäminen yrityksissä on suurennuslasin alla, kun yhä suurempi osa asiakkaista vaatii läpinäkyvyyttä yritysten tapoihin kerätä ja hyödyntää dataa sekä mahdollisuutta vaikuttaa datan käyttöön.
Internet on suunniteltu aikuisille, mutta joka kolmas netin käyttäjä on lapsi. Lapset ovat datatalouden pyörteissä erityisen haavoittuvassa asemassa, sillä lapsuus on kasvun, kehityksen ja kokeilun aikaa. Lapsilta kerätty tieto voi vaikuttaa heidän loppuelämäänsä. Toisaalta vastuullinen datankäyttö voi tuoda merkittäviä hyötyjä lasten elämään esimerkiksi uusien innovaatioiden kautta, ja samalla yrityksille uutta kilpailuetua.
Miten yksilöt suhtautuvat datatalouteen ja yrityksiin, jotka tarjoavat datapohjaisia palveluita? Mitä lasten seikkailuista digitaalisissa palveluissa ajatellaan? Sitran tuoreet tutkimukset valottavat tarkemmin kuluttajien ajatuksia ja antavat helppoja vinkkejä yrityksille, jotka haluavat palvella asiakkaitaan reilun datatalouden keinoin – ja erottua positiivisesti joukosta.
Webinaarin yritysesimerkkeinä ovat pelinkehittäjäyhtiö Rovio ja tietoliikennekornserni DNA, jotka tarjoavat inspiraatiota käytännön toteutukseen. DNA:n Tuuli Nummelinin puheenvuoro tarjoaa tietoa myös lasten digitaalinen yhdenvertaisuudesta, lasten kuulemisesta sekä ohjeistusta ja opastusta turvalliseen netinkäyttöön.
Ohjelma
Tilaisuuden avaus
Miira Kokkonen, yritysvastuuasiantuntija, FIBS
Lasten oikeudet digitaalisessa maailmassa
Outi Kauppinen, innovaatiohankkeiden ja vastuullisen liiketoiminnan erityisasiantuntija, UNICEF
DNA turvaa lapsen oikeuksia tiedolla ja taidolla
Tuuli Nummelin, yritysvastuupäällikkö, DNA
Lasten ja nuorten valmiudet kamalan ihanissa nettipalveluissa
Tiina Härkönen, johtava asiantuntija, Sitra
Yritysesimerkki: Rovio
Petri Hyökyranta, CTO, Rovio
Kenelle
- Yrityksille, jotka haluavat lisätietoa ja ideoita vastuullisesta datankäytöstä
- Markkinoinnin ja viestinnän parissa työskenteleville, jotka kaipaavat tietoa evästetoiminnoista ja muista datan keräämisen keinoista yrityksissä
Puhujat
- Petri Hyökyranta, CTO, Rovio
- Tiina Härkönen, johtava asiantuntija, Sitra
- Outi Kauppinen, innovaatiohankkeiden ja vastuullisen liiketoiminnan erityisasiantuntija, UNICEF
- Tuuli Nummelin, yritysvastuupäällikkö, DNA
Osallistumismaksut
Tilaisuus sisältyy FIBSin jäsenmaksuun
Lisätietoja
FIBSin tiimi, 040 865 1285, fibs@fibsry.fi
Järjestäjät
Webinaari toteutetaan yhteistyössä Sitran ja UNICEFin kanssa