Uusia rooleja ja muita henkilöstömuutoksia FIBSissä

10 elokuuta 2020

Syksy on tuonut tullessaan uusia tuulia myös FIBSin henkilökunnan osalta:

Helena Kekki on nimitetty FIBSin vt. toimitusjohtajaksi ja hän toimii samalla edelleen ohjelmista ja jäsenpalveluista vastaavana johtajana.

FIBSin toimitusjohtajana vuodesta 2009 alkaen toiminut Mikko Routti työskentelee elokuusta alkaen kuluvan vuoden loppuun FIBSin hallituksen erityistehtävissä ja neuvonantajana.

FIBSin harjoittelijana kevään ajan toiminut Tytti Pakarinen jatkaa syksyllä koordinaattorin tehtävissä vastaten FIBSin some-viestinnästä ja tilaisuusmarkkinoinnista. Uudeksi tapahtumatuotannon harjoittelijaksi on valittu Mikaela Gerkman.

FIBSillä on tällä hetkellä kaikkiaan kahdeksan työntekijää.

FIBSiin haetaan parhaillaan uutta toimitusjohtajaa. FIBSin hallituksen puheenjohtajan Anne Larilahden mukaan uusi toimitusjohtaja pääsee upealle näköalapaikalle vastuullisuustyön ytimeen.

”Mikko Routin luotsaamana FIBSistä on tullut Pohjoismaiden suurin yritysvastuuverkosto, ja se tulee olemaan tärkeä tuki suomalaisille yrityksille maan talouden vastuullisessa jälleenrakennuksessa.”

”Yritysmaailma on taas uusien haasteiden edessä, ja uudistuminen on vastuullisuustyön voima. Lämmin kiitokseni FIBSin tiimille, laajalle verkostolle ja kaikille muille yhteistyötahoille 35 vuotta kestäneen työurani varrella”, Mikko Routti sanoo.

Vuonna 2000 perustettu FIBS on Suomen johtava kestävän liiketoiminnan ja asiantuntijuuden kehittäjä. FIBSillä on yli 350 jäsentä, joista valtaosa on yrityksiä, näiden joukossa mm. Suomen 10 suurinta brändiä.

FIBSin tavoitteena on saada yhä useammat suomalaisyritykset innovoimaan tuottavia ratkaisuja paikallisiin ja maailmanlaajuisiin ongelmiin yhteistyössä muiden yritysten ja organisaatioiden kanssa, ja nousemaan näin kestävän liiketoiminnan huipulle globaalisti. FIBS järjestää vuosittain kymmeniä tilaisuuksia webinaareista valmennuksiin, näiden lisäksi FIBSin palveluihin sisältyvät mm. tutkimukset ja uutiskirjeet.

Anne Larilahti, FIBSin hallituksen puheenjohtaja, anne.larilahti@finnair.com

FIBSin toimitusjohtajahaku on auki 18.8.2020 asti. Hakemukset voi lähettää osoitteella anne.larilahti@finnair.com

FIBSin toiminta