Huom. Tilaisuus on englanninkielinen
Tässä FIBS Practice -valmennuksessa
- tutustut inklusiivisen markkinoinnin perusteisiin, parhaisiin käytäntöihin ja tehtyihin kampanjoihin
- kuulet käytännön esimerkin yrityksestä, jossa on edistetty inklusiivisuutta markkinointiviestinnässä jo pidemmän aikaa
- pääset vaihtamaan ajatuksia ja kuulemaan muiden osallistujien käytännön kokemuksia aiheesta
Monimuotoisuus on tänä päivänä lähes kaikkien yritysten asiakaskuntaa ja henkilöstöä määrittävä tekijä, olipa sitten kyse iästä, sukupuolesta, kulttuurisesta taustasta tai vaikkapa uskonnollisesta vakaumuksesta.
Mikäli tämän monimuotoisuuden jättää huomioimatta markkinointi- ja rekrytointiviestinnässä, myönteisin seuraamus on asiakkaiden tai työntekijöiden passiivinen menetys – silloin he vain valitsevat tarjoajan, joka osaa ottaa heidät paremmin huomioon.
Mutta riskinä ovat myös huomattavasti vakavammat seuraamukset: asiakkaiden ja työntekijöiden aktiivinen menetys, maineen kolhiintuminen, yrityksen boikotointi – ja hintava maineen uudelleenrakennuskampanja.
Asiakkaiden monimuotoisuuden huomioiminen puolestaan tuo huomattavaa myyntipotentiaalia, jota ei yksinkertaisesti kannata jättää hyödyntämättä. Tästä huolimatta vielä hyvin harva yritys miettii monimuotoisuutta asiakkaiden näkökulmasta: Deloitten vuonna 2017 julkaisema tutkimus osoitti, että eri asiakasryhmien tarpeet jäävät usein markkinoilla täysin huomioimatta, ja PwC:n tämän vuoden tutkimuksen mukaan vain kolme prosenttia Euroopassa toimivista yrityksistä pitää asiakkaiden monimuotoisuutta tärkeimpänä monimuotoisuustyön motiivinaan.
Includia Leadershipin tuottamassa valmennuksessa kuulet, miten monimuotoisuuden voi huomioida menestyksekkäästi niin markkinoinnissa kuin sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä. Kuulet alan huippuasiantuntijan alustuksen päivän teemaan, kiinnostavan yritysesimerkin monimuotoisesta viestinnästä ja pääset myös tekemään käytännön harjoituksia.
Ohjelma
8.30 Aamiainen ja verkostoitumista
9.00 Tilaisuuden avaus
Johdatus päivän teemaan
Jonna Louvrier, toimitusjohtaja, Includia Leadership
Inklusiivinen markkinointi: mitä, miksi ja miten?
Sara Salmani, markkinointi- ja viestintäalan monimuotoisuuden ja osallisuuden asiantuntija
10.35 Tauko
10.45 Getting more intentional with inclusion and diversity – the story of H&M Group
Sofie Nyström, H&M Group Strategy Lead – Inclusion & Diversity
Yhteenveto sekä osallistujien oivallukset, haasteet & huolenaiheet – miten tästä eteenpäin?
12.00 Tilaisuus päättyy
Fasilitaattori ja puhujat
Tilaisuuden vetäjänä toimii Includia Leadershipin toimitusjohtaja Jonna Louvrier. Includia Leadership on monimuotoisuusjohtamiseen keskittynyt koulutus- ja konsultointiyritys. Includian tuo akateemista tutkittua tietoa erilaisuudesta työelämässä lähemmäksi työelämän päätöksentekijöitä, ja kehittää tutkimukselle pohjautuvia työkaluja monimuotoisuuden edistämiseksi. Ennen Includiaa Jonna toimi yli kymmenen vuotta monimuotoisuusjohtamisen tutkijana mm. Hankenilla ja Stanfordin yliopistossa.
Käytännönläheisiä yritysesimerkkejä tilaisuudessa esittelee markkinointi- ja viestintäalan monimuotoisuuden ja osallisuuden asiantuntija Sara Salmani. Hän kouluttaa ja valmentaa yrityksiä monimuotoisuuden jakamisen hyödyistä ja käytännön toteutuksesta. Sara uskoo, että yritykset, joissa on mukaan ottava työkulttuuri, pystyvät positioitumaan osaksi yhteiskuntaa sekä hyötymään siitä taloudellisesti.
Kenelle
- Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat kehittää yrityksensä markkinointiviestintää inklusiivisemmaksi ja puhutella yhä monimuotoisempaa asiakasjoukkoa
- Tilaisuus on erityisen hyödyllinen niille ammattilaisille, jotka haluavat kuulla monimuotoisuusjohtamisen ja inklusiivisen markkinoinnin perusteista sekä tutustua alan parhaisiin käytäntöihin ja esimerkkeihin
- FIBS Pro -palvelun tilanneille
Toteutustapa
Monimuotoisuus käytäntöön -valmennus järjestetään neljä kertaa vuonna 2019. Voit osallistua yhteen tai kaikkiin valmennuksiin, valintasi mukaan.
- 17.1. Kenen pöydälle monimuotoisuus kuuluu
- 23.4. Monimuotoisuusjohtaminen mittarit ja vaikuttavuus
- 27.8. Tiedostamattomat oletukset työssä: Näin siirryt piilosyrjinnästä monimuotoisuuteen
- 12.11. Totta – onhan hekin mun asiakkaita! Inklusiivinen markkinointiviestinä ja asiakkaiden saavuttaminen
Osallistumismaksut
Tilaisuus sisältyy FIBS Pro –jäsenmaksuun
Lisätietoja
Miira Kokkonen, 044 367 3632, miira.kokkonen(at)fibsry.fi